Главная Новости Жол битумы. Тапшылық проблемасы қалай шешіліп жатыр
14 маусым 2024, 10:21 668

Жол битумы. Тапшылық проблемасы қалай шешіліп жатыр

Жол битумы. Тапшылық проблемасы қалай шешіліп жатыр

2020 жылы битумның қазіргі заманғы әлемдік нарығының мөлшері шамамен 50 миллиард АҚШ долларымен бағаланды. Сонымен  бірге, АҚШ мұнай битумдарының ең үлкен көлемін өндіреді –– жылына 40 миллион тоннаға жуық. Қазақстанда, оның ішінде битумға сұраныс артып келеді. Бірақ біздің елімізде соңғы жылдары осы ежелгі құрылыс материалының дәстүрлі тапшылығы оны қолданудың ең жоғары маусымдарында орын алды.

Битум тапшылығы мәселелері

Басында сандар аз. Мәселен, 2023 жылдың қорытындылары бойынша Ақтаудағы «Caspi Bitum» зауыты жоспарлы көрсеткіштерден 8% асып, 360 мың тоннаға жуық жол битумын өндірді. Павлодар мұнай-химия зауыты (ПМХЗ) өткен жылы 289 мың тоннаға дейін жол битумын шығарды. Бұған қоса, тағы екі жеке зауыт битум шығарады. Жалпы, елімізде жыл сайын шамамен миллионнан артық тонна жол битумы өндіріледі.

Бәрі жақсы сияқты. Егер бір нәрсе болмаса:  жылдың басында зауыттарда осы мұнай өнімі артық, өйткені осы кезеңде жолшыларға қажет болмады. Ал жазда олар дүкен сатылымы сияқты битумға таласады. Зауытшылар жолшыларға: «Жыл бойы біркелкі алыңыздар!»

Шын мәнінде, өз битум қоймалары бар ірі трейдерлер ғана битумды қыста сатып ала алады, ал жазда нарықтық үстеме бағамен сата алады — мемлекеттік сатып алу қорытындылары анық болған кезде және битум бәріне қажет болады. Мұнда айта кету керек, битумды (қыста) жинақтау және ең жоғары кезеңдерде пайдалану үшін елде 40-қа жуық битум шұңқырлары бар, олардың жалпы сақтау көлемі 200 мың тоннадан асады. Сондай-ақ, битумның ірі жеке трейдерлерінің бірі Ақтөбе, Алматы және Қарағанды қалаларында жалпы сақтау көлемі 90 мың тонна болатын заманауи терминалдық желіні салуды жоспарлап отыр. Басқаша айтқанда, трейдерлер тарабынан Қазақстанда жалпы экономикалық проблеманы шешуге бағытталған ақылға қонымды нарықтық бизнес-тәсіл бар. Бұдан басқа, ҚМГ, ПМХЗ және CaspiBitum битумды сақтаудың арнайы резервуарлары бойынша жобаны іске асыру мәселесін пысықтауда. Қарапайым тілмен айтқанда, тапшылыққа қатысты тақырыпты жабу үшін жан-жақты жүйелік күш-жігер жұмсалады.

Бірақ битум өндірісі басқа себептерге байланысты жиі тоқтатылады. Мысалы, жолшылар жазда битумды автоқұю және темір жол эстакадалары арқылы біркелкі жөнелтудің орнына тек битум таситын автомобильдермен ғана алады, бұл автоқұю эстакадасының өткізу қабілеті шектеулі болған кезде битумның ай сайынғы жөнелту көлемін азайтады. Сондай-ақ, жолшылар мен трейдерлер тарабынан битумды жөнелтуге уақтылы өтінімдердің болмауы жиі байқалуы мүмкін, бұл дайын өнімнің зауыттық қоймаларына тауарды үйіп тастайды және битумның қарқынды өндірілуіне кедергі келтіреді, бұл зауыттар өндірісінің мәжбүрлі төмендеуіне әкеледі. Битумды жөнелтудің ерекше шарттары жағдайды қиындатуда: ол тек ыстық күйінде жөнелтіледі және салқындаған кезде оны мүлдем жөнелту мүмкін емес.

 

Жол битумымен толық қамтамасыз ету жолында

Жағдайды жақсарту үшін келесі нұсқаларды қарастыруға болады:

  • Ұзақ мерзімді келісімшарттар: егер жол компаниялары ұзақ мерзімді келісімшарттар жасаса, бұл оларға битумға деген қажеттіліктерін жақсы жоспарлауға және оны сатып алуды жыл бойына біркелкі бөлуге мүмкіндік береді.
  • Мемлекеттік қолдау: мемлекет битумды сақтау қоймаларын салу үшін субсидиялар немесе салықтық жеңілдіктер бере алады. Бұл жол компаниялары мен трейдерлерге битумды сақтауға және қажет болған жағдайда пайдалануға мүмкіндік береді, ол саланың маусымдық баға ауытқуларына тәуелділігін азайтады. Сондай-ақ, битум логистикасындағы басты мәселелердің бірі – оның шамадан тыс көбеюі, әсіресе жол-құрылыс маусымы сияқты ең жоғары сұраныс кезеңдерінде. Битум терминалдары бұл мәселені битумды сақтау үшін қосымша сақтау қуатын қамтамасыз ету арқылы шешеді. Бұл битумға сұранысты оның өсуі мен төмендеуі кезеңінде тұрақтандыруға мүмкіндік береді.
  • Бағаны реттеу: алыпсатарлықтың алдын алу және бағаны қолайлы деңгейде ұстау үшін жоғары сұраныс кезеңдерінде битум бағасын мемлекеттік реттеуді енгізуге болады. Шынында, ҚазМұнайГаз жыл сайын оның екі зауыты шығарған битум бағасын маусымдық ұстап тұру саясатын жүргізеді.

Кез келген шешім теңдестірілген болуы керек және барлық тараптардың мүдделерін ескеруі керек екенін есте ұстаған жөн: жол компаниялары, битум өндірушілер және, әрине, жалпы қоғамды.

Ағымдағы жылғы қаңтарда ПМХЗ битумдарын өндіру қондырғысында осы материалды шығаруды 15%-ке арттыруға мүмкіндік беретін жаңа пеш іске қосылды. ПМХЗ-дан алынатын битум тіпті қыздырғаннан кейін де жоғары сақталатын жақсы созылады. Сондай-ақ, оның қасиеттерінің арасында жақсы ілінісі бар, яғни асфальтбетонды дайындау кезінде жабысқақ тәрізді  қоспалар қажет болмайды. Зауыттағы технологиялық процестер мен тауарлық өнімнің сапасына талдамалық бақылауды осы саладағы әлемдік көшбасшы болып табылатын SGS халықаралық компаниясы жүзеге асырады. Шығарылатын битум күн сайын паспортталады және зертханалық сынақтардан өтеді. Сапаны растау үшін материал 13 көрсеткіш бойынша сыналады.

«Caspi Bitum»  битум өндірісін жылына 750 мың тоннаға дейін ұлғайтуды жоспарлап отыр. Жаңа қуаттарды іске қосудың жоспарланған мерзімі 2025 жылы күтіледі. Бұл маңызды жоба ішкі нарықты ең сұранысқа ие маркалардың отандық жоғары сапалы жол битумымен толық қамтамасыз етуге мүмкіндік береді.

Еще больше новостей на нашем telegram-канале , подписывайся и будь в курсе!
АРХИВ ЖУРНАЛОВ SKNEWS

Смотрите также

Мы в социальных сетях:
Поддержка читателей:
+7 (7172) 99 97 86
Наш адрес:
г.Астана, ул. Е10,
дом № 17/10, АЗ «Зеленый квартал», блок «Т4» 12 этаж
E-mail: