Page 18 - SKNEWS 21-22
P. 18

SK NEWS                                                                                                                                                                                                             SK NEWS












                                                                                                                                     арал желісін салуды көздейді. Екінші кезеңде
                                                                                                                                     Сырдария станциясына шығу мүмкіндігін
                                                                                                                                     беретін  Өзбекстанның мемлекеттік шекара-
                                                                                                                                     сы – Жетісай филиалын пайдалануға беру
                                                                                                                                     қарастырылған. Ең бастысы, бұл жолдар жүк-
                                                                                                                                     тердің Қазақстаннан  осы аудандарға тікелей
                                                                                                                                     шығуына  және бұл аудандардан Қазақстанға
                                                                                                                                     тікелей шығуға мүмкіндік береді. Өйткені,
                                                                                                                                     қазір олар екі шекарадан, яғни Өзбекстаннан
                                                                                                                                     Қазақстанға және керісінше өтуге мәжбүр.
                                                                                                                                     Сол себепті вагон айналымы аз. Бұл ол өз
                                                                                                                                     кезегінде, осы аудандардағы  кәсіпорындар-
                                                                                                                                     дың дамуына кері әсерін тигізіп отыр. Өңір
                                                                                                                                     әкімшілігі,  жаңа темір жолдар осы аудан-
               Темір жол еліміздің экономикалық және            шыларға кеңінен танымал тұлғалар –                                   дардың дамуына  үлкен серпіліс беретінін,
               әлеуметтік өмірінің дамуын қамтамасыз            Құрметті теміржолшылар Борис Есенама-                                өйткені бұл өңірде мақта егісі ғана емес,
               ететін болат артерия. Өткен жылы темір           нов, Қалтай Сәмбетов, Нұртай Нұрғалиев                               өнеркәсіптің дамуының да әлеуеті жоғары
               жолдар арқылы тәуелсіз Қазақстанның 30           сынды өзге де еңбек ардагерлері, өңірдің                             екенін айтып отыр.
               жылындағы ең жоғары жүк көлемі тасы-             теміржолшылары қатысты.
               малданып, 245 млрд тонна-километр-                                                                                    – Қазақ-өзбек арасында екінші жаңа жолдың
               ді құраған болатын. Мұндай жоғары                Сонымен, бұл инфрақұрылымдық жоба                                    салынуы  Қазақстанның транзиттік әлеуетін
               қарқын геосаяси жағдайларға және ин-             Мемлекет басшысының тапсырмасы бо-                                   ұлғайтуға да сеп болмақ. Себебі, Тәжікстан,
               фрақұрылымдық шектеулерге қарамастан             йынша жүзеге асырылуда және «Қуат-                                   Ауғанстан, Өзбекстанның батысына бағыт-
               биыл да сақталуда.                               ты өңірлер – ел дамуының драйвері»                                   талған жүктер осы жолдар арқылы өзбек
                                                                ұлттық жобасына енгізілген. Компания                                 темір жолдарымен түйіскеннен кейін шапшаң
               Үкімет басшысы негізгі жүк ағындарының           алға тартқан деректерге сүйенсек, 2023                               жеткізілетін болады. Екінші мәселе, жаңа            Құрылыс біткеннен соң өңір тұрғындары-
               бірі өзінің өткізу мүмкіндіктерінің шегінде      жылдың басынан бері Өзбекстанмен жүк                                 жол Сарыағаш – Ташкент шекаралық өткелін-           на  1000 жұмыс орны ашылады деп күтілу-
               жұмыс істейтін Сарыағаш мемлекетаралық           тасымалдау көлемі 25,8 млн тоннаны                                   де пойыздардың тұрып қалуына қатысты                де. Сонымен қатар, құрылыс барысында 9
               түйісу станциясы арқылы өтетінін атап өтті.      құраған.                                                             көпшілік тарапынан айтылып жататын сынға            станция, разъезд бой түзеп, 9 көпір және
                                                                                                                                     да нүкте қояды деген ойдамыз. Өйткені,              13 жол құбыры салынбақ екен. Сондай-ақ,
               – Биылғы жылдың соңына дейін Өзбек-              «ҚТЖ» ҰК» АҚ басқарма төрағасының                                    соңғы екі-үш жылда екі ел арасында жүк ағы-         құрылысқа 19,7 мың тонна рельс, 280 мың
               станның қатысуымен жүктерді тасымалдау           орынбасары Қанат Әлмағамбетов бұл                                    ны күрт өсті. Қазіргі учаскенің жүктемесі біраз     жиынтық темірбетонды шпал және рельс
               көлемі шамамен 31 млн тоннаны құрай-             жобаны іске асыру жүк ағынын қазір-                                  азаяды. Оның үстіне, өзбек әріптестеріміз Қа-       бекітпелері сатып алынады. Олардағы қа-
               ды деп болжап отырмыз. Өткен жылмен              гі қолданыстағы Сарыағаш – Ташкент                                   зақстанға, Ресейге бағытталған жолаушылар           зақстандық мазмұн үлесі 85% құрамақ.
               салыстырғанда тасымалдау көрсеткіші              учаскесінен жаңа желіге қайта бағыттау-                              пойыздарының санын арттыруды жоспарлап
               16% өсіп отыр. Бұл мәселені шешу үшін            ға, Сарыағаш станциясының жүктемесін                                 отыр. Әрине, келешекте осы жол арқылы               Айта кету керек, Қазақстанның көлік-тран-
               бүгін біз Дарбаза – Мақтаарал ірі теміржол       азайтуға және Өзбекстан бағытында                                    жүгімізді Пәкістанға, одан ары Үндістанға           зиттік әлеуетін одан әрі кеңейту аясында
               жобасының құрылысын бастап отырмыз.              экспорттық тасымалдауды арттыруға                                    жеткізу ойымызда бар. Қалай дегенде, бұл            Үкімет теміржол инфрақұрылымын дамыту
               Осы учаскенің өткізу қабілетін кеңейту           мүмкіндік беретінін айтты. Бұған қоса,                               жол Қазақстан үшін стратегиялық маңызға ие          бойынша жоспарлы жұмыс жүргізуде. Атап
               елдің экспорттық және транзиттік әлеуетін        Дарбаза – Мақтаарал жаңа желісінің                                   нысан, – дейді Қанат Есмұханұлы.                    айтқанда, Достық – Мойынты учаскесінде
               арттырады. Бұған қоса, Түркістан облысы-         құрылысы халық тығыз орналасқан және                                                                                     екінші жол және Алматы айналма жаңа
               ның дамуына оң ықпалын тигізеді, – деді          агроөнеркәсіптік аймақты магистраль-                                 Жаңа жол арқылы жүк ағыны қосымша 10-14             теміржол құрылысы жүріп жатыр. Жақын
               Әлихан Смайылов.                                 дық теміржол желісімен байланыстыру                                  млн тоннаға артады деп болжануда. Ал бола-          арада Қытаймен үшінші халықаралық то-
                                                                арқылы Түркістан облысының дамуына                                   шақта 20-25 млн тоннаға дейін өсуі мүмкін.          рапқа шығатын Бақты – Аягөз жаңа темір
               Компания басшысы Нұрлан Сауранбаев               септігін тигізбек.                                                   Себебі, бұл учаске Ташкент торабын айналып          жол желісінің құрылысы басталмақ. Осы-
               премьер-министр пәрменінен кейін темір                                                                                өтіп, жүктерді екі бағытта да тезірек тасымал-      лайша, үш жыл ішінде барлығы республика
               жол рельсінің бірінші буынының болттарын         Бұл жоба екі кезеңге бөлінген. Бірінші                               дайтын болады. Дарбаза – Мақтаарал темір            бойынша 1 300 шақырымнан астам теміржол
               теміржолшы ардагерлермен бірге бұрап,            іске қосу кешені Сырдария станциясына                                жол құрылысының ұзындығы 152  шақырым-              салынады.
               құрылыс жұмысын бастады. Жаңа жол                шығу мүмкіндігін беретін Өзбекстанның                                ды құрап отыр. Құрылыс жұмыстарына 3400
               құрылысының басталуы рәсіміне теміржол-          мемлекеттік шекарасы – Ердәуіт – Мақта-                              шамасында жұмысшы жұмылдырылмақ.
                                                                                                                                                                                            Сұлугүл БАКЕСОВА, Дина МУЗДУБАЕВА
                                                                                                                                                                                            ФОТО: Александр ЖАБЧУК


       18                                                                                                                                                                                                                            19
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23